produkty do pakowania (1)

Kiedy klient kupuje coś w Twoim sklepie internetowym produkty do pakowania, jego zamówienie musi przejść długą drogę, zanim do niego dotrze. Paczka może być potrząsana podczas przetwarzania, upuszczana na podłogę lub nałożona na nią cięższe pudełko. Ale opakowanie nie tylko chroni Twoje produkty, ale wpływa na sposób, w jaki klienci postrzegają Twoją markę. Od luksusowych i ekskluzywnych do ekologicznych i zrównoważonych — co mówi o Tobie Twoje opakowanie?

W tym artykule opisujemy, jak pakować produkty i jak zaprojektować opakowanie produktu, które będzie pasować do Twojej marki. Wyjrzyjmy więc poza karton i daj swoim klientom wyjątkowe wrażenia, którymi będą chcieli się dzielić!

1. Jak wybrać odpowiednie opakowanie produktu?

Pierwszym zadaniem materiału opakowaniowego jest ochrona. Jeśli towar dotrze uszkodzony, Twoi klienci będą rozczarowani, a Ty będziesz mieć do czynienia z większą liczbą zwrotów. Będziesz potrzebować solidnego opakowania jako warstwy zewnętrznej i materiału wypełniającego wewnątrz. Składowymi Twojego opakowania może być celofan lub dyspensery z nadrukami.

Twój wybór opakowania będzie również odgrywał dużą rolę w sposobie naliczania opłat za wysyłkę . Na przykład sklep internetowy indo-box.nl pakuje swoje indonezyjskie ciasto warstwowe w sposób kompaktowy, aby zmieścił się w większości skrzynek pocztowych i szczelin na listy. Oszczędza to koszty, a klient nie musi być w domu, gdy przesyłka jest dostarczana.

  • Zamów próbki opakowań. Jako właściciel małej firmy prawdopodobnie będziesz potrzebować standardowych materiałów opakowaniowych z własnym projektem lub logo. Zawsze najpierw zamawiaj zestawy testowe o różnych rozmiarach od kilku dostawców.
  • Myśl nieszablonowo. Koperty wyściełane stanowią alternatywę dla pudełek do wysyłki drobnych przedmiotów i odzieży. Ponieważ te paczki są tak lekkie, mogą pomóc w utrzymaniu niskich stawek za wysyłkę. Są również idealne, jeśli realizujesz lokalne dostawy pieszo lub rowerem.
  • Wybierz 3 lub 4 różne rozmiary. W ten sposób będziesz przygotowany na większość zamówień klientów. Jeśli klient kupi od Ciebie trzy książki, nie chcesz wysyłać ich wszystkich osobno ani używać ogromnego pudełka na coś małego. To dobry sposób na odróżnienie małej firmy od dużych sprzedawców detalicznych, takich jak Amazon.

Rozważ opakowanie wielokrotnego użytku. Kilka firm żeglugowych już tego próbuje. Na przykład Postnl oferuje modne opakowania wielokrotnego użytku, a Zalando testuje również opakowania, które klienci mogą zwrócić w celu ponownego wykorzystania.

Przetestuj swoje opakowanie

Dobre opakowanie można łatwo otworzyć bez uszkadzania towarów znajdujących się w środku. Oto jak przetestować opakowanie produktu:

  • Zapakuj i zamknij kilka różnych pudełek, tak jak w przypadku klienta. Teraz spróbuj otworzyć je rękami. Możesz to zrobić? A jeśli użyjesz nożyczek kuchennych? Zaangażuj również przyjaciół i rodzinę i powiedz im, aby nie byli zbyt ostrożni — Twoi klienci prawdopodobnie nie będą!
  • Upuść zapakowane pudełko na podłogę, a następnie włóż je na chwilę pod prysznic. Dzięki temu dowiesz się, jak naprawdę jest solidny i wodoodporny. Można wtedy np. dostosować ilość materiału wypełniającego lub dodać wodoodporną warstwę wewnętrzną.
  • Wyślij paczkę do siebie . Zobacz, jak wyglądają Twoje przedmioty po ich przybyciu. Czy zostały zgniecione lub uszkodzone podczas transportu?

Co poszło nie tak w twojej rundzie testowej? Być może trzeba będzie ulepszyć opakowanie lub nawet dodać instrukcje otwierania na zewnątrz pudełka, aby pomóc klientom bezpiecznie je otworzyć.

2. Jak zaprojektować opakowanie produktu, które wyróżni Twoją markę?

Twój klient jest podekscytowany, że jego zamówienie dotrze. Jeśli nazwa i logo Twojej marki są wyraźnie widoczne na zewnętrznej stronie pudełka, to jest ich pierwsza chwila radości: „Woo hoo! Moje zamówienie jest tutaj!”

Kolejną zaletą markowych opakowań wysyłkowych jest to, że Twoja marka pozostaje widoczna podczas transportu i ponownego użycia pudełka. Klienci, którzy zobaczą pudełko w domu znajomego, natychmiast je rozpoznają, co jeszcze bardziej wzmocni ich odczucia związane z Twoją marką. Badania pokazują również, że piękne opakowanie aktywuje centrum nagrody w naszym mózgu .

Wybierz swoje kolory

W 2018 r. w Stanach Zjednoczonych wysłano 87 miliardów paczek. Chociaż nie mamy szczegółów na temat ich projektu, jak myślisz, ile było w standardowych białych lub brązowych opakowaniach? Prawdopodobnie miliony!

Kreatywność przy projektowaniu opakowania może pomóc Ci się wyróżnić. Nawet jeśli korzystasz ze standardowych opakowań, większość dostawców oferuje pudełka w różnych kolorach, dzięki czemu można je dopasować do kolorów Twojej marki i witryny . Firmy takie jak Stitch Fix robią to od lat, a ich charakterystyczne pudełka w groszki są natychmiast rozpoznawalne.

Jeśli niestandardowe pudełka są zbyt drogie, spójrz na wszystkie części swojego opakowania. Możesz zaprojektować własne etykiety adresowe i taśmę pakową. Na przykład miej taśmę w kolorze firmowym lub z Twoim logo .

Wybierz nadruk

Twoje logo i nazwa marki zostaną wydrukowane na pudełku. Warto również wspomnieć o swoich profilach w mediach społecznościowych. Przypomina to klientom o obserwowaniu Ciebie i dzieleniu się tym, co kochają w Twoich produktach, a nawet nakręceniu filmu z rozpakowywania.

Kolejny dobry przykład pochodzi od sprzedawcy rowerów elektrycznych Van Moof. Podczas dostawy ciężkie pudła często spadały na ziemię, rowery docierały uszkodzone, a klienci odsyłali je z powrotem. Oznaczało to, że Van Moof musiał zapłacić za uszkodzone produkty, przetwarzanie i koszty zwrotów . Dodatkowo ich klienci mieli złe doświadczenia.

Jako rozwiązanie, teraz drukują obraz telewizora z płaskim ekranem na zewnątrz pudełka. Kurierzy są bardziej ostrożni, ponieważ wiedzą, że zawartość jest delikatna, a liczba przypadków uszkodzeń spadła o 75% !

Wybierz zrównoważone materiały

Wspomnieliśmy wcześniej o opakowaniach zewnętrznych wielokrotnego użytku. Ale możesz również dokonać ekologicznego wyboru materiału opakowaniowego wewnątrz pudełka. Na przykład, jeśli chcesz mieć warstwę ochronną między różnymi produktami w opakowaniu, wybierz papier wzrostowy. Składa się z dwóch warstw papieru z nasionami roślin lub kwiatów pomiędzy nimi. Po rozpakowaniu klient może wykorzystać papier pakowy do uprawy roślin.

Lush Cosmetics są w tym mistrzami. Ich paczki wysyłkowe nie tylko są wysyłane w pudełkach w 100% pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu, ale także zamienili tradycyjny styropian na biodegradowalne, roślinne „opakowania orzeszków ziemnych” , które można wrzucić do kompostu. Takie podejście doskonale pasuje również do głosu marki Lush i wartości firmy.

3. Jak zapewnić swoim klientom najlepsze wrażenia z rozpakowywania?

Przy standardowym opakowaniu uwaga Twojego klienta skupia się tylko na wysyłanym produkcie. Dodając własne elementy wykończeniowe, możesz sprawić, że rozpakowanie produktów będzie wyjątkowym przeżyciem, które kupujący mogą uzyskać tylko w Twojej firmie. To sprawia, że ​​otwarcie pudełka staje się wydarzeniem samym w sobie, a Twoi klienci łączą to doświadczenie z Twoją marką.

Oto kilka wskazówek, aby upewnić się, że jest dobry:

Niech zabłyśnie osobowość Twojej marki

Jeśli sprawisz, że rozpakowanie produktów będzie przyjemnym, ekscytującym przeżyciem dla swoich klientów, będą oni kojarzyć te same odczucia z Twoją marką. W dzisiejszych czasach wiele przesyłek wysyłkowych wysyłanych jest w nudnych, brązowych kartonach ze standardową czarno-białą fakturą w środku. Dlatego stosunkowo łatwo jest wyróżnić swoją markę.

  • Dołącz bezpłatną próbkę lub tester. Wszyscy kochamy freebie. Dołączenie jednego z nich to świetny sposób na zapewnienie klientom większej wartości, niż się spodziewali, zwrócenie uwagi na inne produkty, a nawet zmniejszenie szansy, że zwrócą zamówienie.
  • Wrzuć kod rabatowy na kolejne zamówienie. Chcesz, aby klienci nagradzali klientów za zakupy u Ciebie i zachęcali ich do ponownego zamówienia? Kod rabatowy to świetny sposób na wzmocnienie lojalności klientów i zwiększenie sprzedaży.
  • Dodaj aktywność. Niektóre firmy dają pudełko i zachęcają do zrobienia czegoś z niego. Na przykład internetowy sklep zoologiczny Chewy zachęca do przekształcenia pudełka w zabawną zabawkę dla kota, a następnie zrobienia zdjęcia i udostępnienia go w mediach społecznościowych.
  • Dodaj osobistą wiadomość. Im mniejsza jest Twoja firma, tym większa jest Twoja przewaga — w tym odręcznie napisane „Dziękuję” przy każdym zamówieniu to tani i łatwy sposób na zachwyt klientów i nawiązanie prawdziwego, ludzkiego kontaktu. Ten rodzaj marketingu dialogowego może mieć duży wpływ.

Zawierają również hashtag swojej marki #BEUNSTOPPABLE oraz przypomnienie, aby oznaczyć je tagami na zdjęciach produktów. Miły akcent, jeśli chcesz zachęcić zadowolonych klientów do zostania ambasadorami Twojej marki, rozmawiając o Twojej marce w mediach społecznościowych, a jako klientowi pomagasz poczuć się częścią ich społeczności.

Nie podsycaj frustracji

Po godzinach stania w kolejce przed Apple Store w Perth w Australii, pierwsza osoba, która dotknęła nowego iPhone’a 6, upuściła telefon zaraz po otwarciu pudełka. Niezbyt dobre wrażenia klienta — więc co poszło nie tak? Ponieważ pudełko nie otwierało się płynnie, klient użył na nim zbyt dużej siły, a telefon wypadł przy otwieraniu pudełka. Było to szczególnie niezwykłe w przypadku Apple, marki, która jest znana z uwagi, jaką przywiązuje do tego, jak to jest rozpakować nowy produkt, nawet zwracając uwagę na drobne szczegóły, takie jak zapach i uczucie zdejmowania folii ochronnej telefonu.

Dobra wiadomość jest taka, że ​​jeśli prowadzisz małą firmę, łatwiej jest eksperymentować i unikać znanych frustracji, takich jak:

  • Niepotrzebne opakowanie — zwłaszcza plastikowe. Sprawdź „sprytną małą torbę” Pumy, która zastępuje niepotrzebne pudełka po butach. Nadaje się do recyklingu, wielokrotnego użytku i pozwala zaoszczędzić 8500 ton papieru rocznie!
  • Paczki, których nie da się łatwo otworzyć. Pomyśl o dodaniu perforowanych krawędzi do kartonowych pudeł, umieszczeniu instrukcji otwierania na zewnątrz i unikaniu zbyt dużej ilości taśmy i plastikowego opakowania.
  • Opakowanie, które po otwarciu uszkadza produkt. Nikt nie chce kolejnego incydentu z iPhonem 6.

Rozkosz od pierwszego wejrzenia

Twoja przesyłka w końcu dotarła! Zrywasz taśmę, otwierasz pudełko i – w końcu – widzisz… fakturę i formularz zwrotu. Huh.

Chociaż dokumenty są zwykle ostatnią rzeczą, którą dodajesz do pudełka, o wiele lepiej, aby klient najpierw zobaczył swój nowy zakup. Najpierw umieść w pudełku rachunki, instrukcje i inne dokumenty, a na wierzchu swoje produkty (wyjątkiem są wszelkie specjalne notatki z podziękowaniami). Klienci, którzy widzą produkt i trzymają go w rękach, rzadziej będą chcieli go oddać. Więc jako sprzedawca, lepiej dla klienta, aby najpierw pomyślał o produkcie, a nie o cenie lub fakcie, że może go zwrócić.

Więc skieruj swoją wewnętrzną Marie Kondo i zadaj sobie pytanie: „Czy to opakowanie wzbudza radość?”

Opakowanie Twojego sklepu internetowego może więcej niż tylko chronić

Dobre opakowanie zapewnia bezpieczeństwo produktów. Świetne opakowanie pomaga zdobyć lojalnych klientów i utrzymać ich biznes. Oczywiście chcesz mieć pewność, że produkt nie ulegnie uszkodzeniu w przesyłce, ale jeśli postrzegasz opakowanie tylko jako materiał ochronny, tracisz łatwą okazję marketingową.